Queixa pel màster de professorat

Els degans de les facultats d'educació lamenten en un comunicat conjunt l'ajornament del màster de professorat fins al curs 2009-2010, i alerten que si el proper curs es continua amb el certificat d'aptitud pedagògica (CAP), "hi haurà més de 4.000 persones que s'hauran format com a professors de secundària amb un curs de 120 hores".

En l'escrit, amb data de divendres passat, els deu degans d'universitats públiques i privades subscriuen que l'entrada d'aquests nous professors "comportarà un col·lapse de les noves plantilles de professorat" que, "amb una formació inicial deficitària i inadequada, ingressaran al sistema en els propers 30 anys".

Els degans demanen als departaments d'Universitats i Educació que es coordinin de cara a la implantació del nou màster el 2009-10, prioritzant el seu finançament, la preparació de la prova d'accés, l'acord sobre el mapa d'especialitats i la consideració del màster com un mèrit per a l'accés a la funció docent. També demanen a les universitats que no ofertin el CAP el curs que ve.

Avui, 13/02/08

Outras novas relacionadas: